Elev udtalelser

Et rigtigt fællesskab

“Det var et kæmpeskridt for mig at beslutte, at jeg skulle på efterskole. Jeg har dog aldrig fortrudt mine to fantastiske år på Finderup Efterskole (FE)!

På FE bliver man lynhurtigt tryg, og allerede efter de første par uger fungerer skolen som et rigtigt fællesskab.

Som elev får man boosted sin selvtillid af en flok lærere som virkelig kan og vil eleverne – Også når det er svært, træls og tirsdag eftermiddag…

Man lærer at stå på egne ben, at klare sig selv og at kæmpe trods forskellige udfordringer.
 På FE er alle meget forskellige, og alle har udfordringer. Forskelligheden bliver dog vendt til en styrke, som alle lærer meget af.

FE guider og vejleder alle ud fra den enkeltes udgangspunkt og situation.
Der er altid liv og glade dage på FE, og der arrangeres ofte forskellige spontane aktiviteter, alt efter lærernes eller elevernes skøre ideer – Som alle giver gode minder for resten af livet.

Jeg har lært mere på mine to år på FE end i resten af min skoletid – Både fagligt, men også om mig selv og om andre mennesker. Jeg har også fået en masse gode venner og veninder, forhåbentligt for livet.
Man bliver en del af et eksklusivt fællesskab. FE-fællesskabet er noget ganske særligt, som vi alle sætter utrolig pris på.

På FE lærer man at fokusere på det som man kan – Og ikke på det, som man ikke kan!
 Jeg kan takke FE for de hidtil to bedste år i mit liv, og takke både skolen og kammeraterne for at jeg nu endelig er på rette vej i forhold til uddannelse, selvtillid og selvværd.”

Caroline Mortensen

Før var jeg ikke glad i skolen

Før var jeg ikke glad i skolen. Jeg prøvede at undgå den, og jeg havde en masse problemer i fagene. Jeg havde ikke mange venner, som jeg snakkede med. På grund af min trivsel skulle jeg på efterskole. Her har jeg fået motivationen for at lære noget tilbage. Jeg tror nu på, at jeg er god nok. Jeg har fået mere selvtillid. Jeg har fået en masse venner og oplevelser. Jeg har mødt nogle lærere, som forstår mig. De har hjulpet mig i undervisningen og i livet. Jeg er også hjulpet videre, så jeg ved, hvilken uddannelse jeg skal have næste år.

Frederik Jørgensen, Elev

Jeg har lært at tro på mig selv

“Tidligere har jeg haft svært ved at få venner og føle mig tryg socialt. På Finderup Efterskole har jeg mødt lærere, der virkelig ønsker at hjælpe mig – både med mine personlige udfordringer, men også fagligt og socialt. Jeg har oplevet, at jeg har fået præcis den hjælp, jeg har behov for.

Jeg har lært at tro på mig selv, og jeg tør nu at være den, jeg er. Man lærer rigtig meget af at komme væk hjemmefra og få hjælp til at stå på egne ben.

Efter 2 år på Finderup Efterskole skal jeg næste år på en almen efterskole, det glæder jeg mig også rigtig meget til.”

Hanna, elev

Her er der mulighed for at finde sig selv

“Jeg fik at vide på min tidligere skole, at jeg ikke kunne tage en eksamen. Men i dag har jeg fået 9. klasses afgangseksamen her på Finderup Efterskole. Her er der mulighed for at finde sig selv efter en hård tid i tidligere skoler.”

Katrine, Elev 2017-2019

Fællesskabet er fedt

“Jeg er kommet på efterskole for at få mere hjælp til det faglige og få undervisning på mindre hold. Fællesskabet er fedt – det er så godt at komme tilbage til skolen efter weekend – og så er der bare rigtig god mad.”

Tobias, elev

Efterskolen var en oplevelse for livet

“Uden den hjælp jeg fik på Finderup Efterskole havde jeg ikke fået min eksamen og læreplads som mekaniker. Efterskolen var en oplevelse for livet.”

Tonny, elev