preloader

Kost og indlæring

2024/02/05Book en personlig rundvisning

For at optimere indlæringen, er det vigtigt, at eleverne får den rigtige kost.

Det arbejder vi bevidst med, ved at anvende olier med et højt indhold af omega-3 fedtsyrer, der er en essentiel (livsvigtig) fedtsyre.

Vi giver eleverne 6 daglige måltider, så blodsukkeret bliver stabilt, og derved giver en ensartet energi gennem hele dagen

Omega-3 fedtsyrer

Vi tilsætter hørfrøolie i vores hjemmelavede dressinger og friskost.

Hver dag tilbydes eleverne fisk til aftensmaden, som har et højt indhold af omega-3.

Eleverne får 6 daglige måltider, og vi har speciel fokus på, at de alle spiser dagens vigtigste måltid – morgenmaden.

Desuden tilbydes der boller kl. 9.50, varm mad kl. 12.15 og lune retter samt rugbrød m/pålæg kl. 17.00.
Om eftermiddagen samt om aftenen serveres der boller, franskbrød eller kage (max. 2 gange pr. uge).

Elever i køkkenet

Vores elever inddrages i køkkenarbejdet. Der er altid to elever i køkkenet – 1 uge af gangen, som hjælper med at tilberede maden til den pågældende dag samt hjælper med alt forefaldende arbejde.
Desuden er køkkenet meget åbent og alle eleverne er velkomne i køkkenet, til at høre om dagens mad, se, dufte eller evt. smage!

Eleverne tilbydes linjefaget “Kok amok”, hvor de både får grundlæggende teori samt er i køkkenet en formiddag, hvor 10 elever samt 2 lærere laver middag til hele skolen.

Madplan

Kl. 07.30:
Havregryn, cornflakes, havrefras, A38, hjemmelavet mysli, øllebrød, havregrød, grovboller m/ost, hjemmelavet marmelade, ost og honning.
Kaffe, te samt mælk. Juice to gange om ugen.

Kl. 09.50:
Grovboller m/ost, marmelade eller pålægsrester og vand. Desuden serveres der en gang om ugen rugbrød med varm leverpostej.

Kl. 12.15:
Ta’ selv bord med varm middag, salatbar eller andre grøntsager. Der er også dage med vegetarsuppe, grød, fisk, pitabrød m.m.

Kl. 14.45:
F.eks. grovbrød, pizzasnegle, pølsehorn eller kage (kage max. 2 gange om ugen). Vand.

Kl. 17.00:
Hjemmebagt rugbrød med varierende slags pålæg og fisk. Desuden æg, leverpostej samt rester af salat fra middagen. Hver dag er der lune retter: supper, varm leverpostej eller rester fra den foregående middag.
Frugt. Vand og skummet- og letmælk.

Kl. 20.00:
Grovbrød, boller eller kage. Kaffe, te og vand.

Der er fri frugt samt gulerødder hele dagen.

Vi holder desuden en fødselsdagsmiddag for månedens fødselarer, hvor fødselarerne er med til at bestemme menuen.

Er du klar til faglig og personlig udvikling samt en oplevelse for livet?

Tilmed dig her