preloader

Idræt

2024/02/05Book en personlig rundvisning

Idræt som linjefag

Idræt som linjefag er for dig, der rigtig gerne vil bruge din krop til fysisk aktivitet. Har du lyst til at lære en masse om forskellige sportsgrene og om, hvordan du kan dygtiggøre dig i samspil med andre, er dette linjefag lige noget for dig.

I idræt vil vi rigtig gerne motivere og udvikle dig. Vi lærer dig om, hvordan bevægelse kan biddrage til en bedre trivsel. Vi lærer dig om, hvor vigtigt og godt det er for din krop at bevæge sig, og du vil opleve en masse ny energi som en aktiv hverdag medbringer.

Der bliver også mulighed for at afprøve sportsgrene, du aldrig har prøvet før, og måske mærker du suset i kroppen, når du opdager, hvor meget du i virkeligheden kan. Man kan meget mere end man lige går og tror. Det handler bare om at kaste sig ud i det.

At eleverne:

• Støttes i at få en større selvtillid og tro på egne evner.
  • Oplever glæde ved at bruge sin krop gennem både leg, konkurrencer, boldspil osv.
  • Får videreudviklet deres motoriske evner og fysiske formåen.
  • Opnår øget kendskab til egen krop og dens funktioner.
  • Får mulighed for at overskride personlige grænser, og finder svarende på hvad tør jeg, hvad kan jeg, hvad vil jeg?
  • Oplever idrættens værdier omkring samarbejde og holdånd.
  • Udvikler viden om arbejdspuls og hvilepuls.

I undervisningen vil vi komme ind på følgende områder, som vi finder relevante for faget:

• Øvelser i regelbaserede boldspil såvel individuelt som på hold. Eleven skal lære at udvise hensyn og tolerance i idrætsaktiviteter, der indebærer kropskontakt
  • Styrkelse af elevens evne til koordination, balance og kropsspænding i forbindelse med lege og træningsøvelser.
  • Undervisning om enkle bevægelsesprincipper indenfor løb-, spring- og kastediscipliner.
  • Lære at begå sig ansvarligt i vand og opnå viden og færdigheder omkring svømmeteknikker.
  • Læring om sammenhænge mellem fysiskaktivitet og trivsel.

Er du klar til faglig og personlig udvikling samt en oplevelse for livet?

Tilmed dig her