Engelsk

Engelsk på Finderup Efterskole

Målet med engelsk på Finderup Efterskole er, at du får bygget videre på det, du kan i forvejen. Vi tilbyder engelskundervisning, der passer lige præcis til dig og dit niveau. Måske er du vildt glad for engelsk og bruger det i din hverdag, måske har du aldrig modtaget undervisning i engelsk og er i tvivl om, om det overhovedet er nødvendigt for dig eller måske har du bøvlet med engelskfaget og nu helt mistet modet? Fortvivl ikke! Vi sørger for en engelskundervisning, der hjælper dig på dit niveau.

Læringsmetoder i engelsk

Er du helt ny i engelsk, kan du lære en masse ved at arbejde mere virkelighedsorienteret eller gennem leg og spil. Vi har også hold, der beskæftiger sig med at udbygge deres ordforråd. Er du så øvet i engelsk, at du har mod og lyst til at skrive på engelsk, har vi en masse relevante hjælpemidler, vi kan tilbyde. Vil du bare gerne bruge alle dine evner i et spændende samspil, er der helt sikkert et hold til dig også.

På alle niveauer tilstræber vi at udvikle din faglighed ved at arbejde med emner, som du kan identificere dig med og på det niveau, der er bedst for dig. Vi arbejder med det engelske sprog gennem forskellige temaer og former, som du kan komme til at møde i din hverdag. Vi arbejder eksempelvis med engelsk på de sociale medier, film eller i forbindelse med gaming.

Vi ønsker, at du får en masse succesoplevelser og derfor synes vi, det er vigtigt at alle kan føle sig trygge ved at deltage i undervisningen i engelsk. Man kan nemlig ikke lære noget, hvis ikke man tør være med og kaste sig ud i det. Derfor arbejder vi også målrettet med at finde ud af, hvordan vi kan motivere dig til at udvikle dig i samspillet med andre.